Kvinde maler kunst

Hvis man enten arbejder som eller er fritids kunstner, så kan det være svært at få folk til at kende til ens navn og kunst. En god strategi, til at gøre flere mennesker opmærksom på ens kunst, er ved at lave merchandise, som bærer både ens navn og eksempler på ens kunst. På denne måde kan man uddele eller sælge disse små souvenirs til potentielle kunder.

Det kan dog være svært at bestemme, hvilke genstande man skal printe sin kunst på. Heldigvis får du her 3 eksempler på ting, som du kan printe på og dermed promovere din kunst med.

1.   Skab praktiske og pæne keyhangers

Når du vil promovere din kunst ved at bruge forskellige slags merchandise, så er det altid godt at printe på genstande, som har en praktisk egenskab. På denne måde forøger du chancen for, at de potentielle kunder tager imod og beholder genstandene.

En praktisk ting at printe sin kunst på er keyhangers. Som navnet indikerer, så bruges keyhangers til at holde folks nøgler. Keyhangers er udformede som en lang løkke, hvori man kan hænge sine nøgler. Derefter kan man tage sin keyhanger om halsen eller sætte den fast i jakkelommen med en sikkerhedsnål, så man ikke kommer til at tabe sine nøgler.

Alt efter om du vil sælge eller give dine keyhangers væk gratis, så er det godt at undersøge, hvor dyrt eller billigt du kan få produceret disse keyhangers med din kunst på. Det er dog en god ide at tjekke kvaliteten på de keyhangers, som du planlægger at investere i, inden du køber dem. Det ville være surt, hvis det påtrykkede print på dine keyhangers begynder at skalle af efter kort tid.

2.   Inddrag din kunst i design af tøj

En anden måde, hvorpå du kan øge folks kendskab til dig og din kunst, er ved at printe din kunst på forskellige stykker af tøj. Dette er en klassiker indenfor merchandise, men når det netop er ens kunst, man gerne vil promovere, så har man chancen for at skabe et unikt design.

Netop fordi alle mennesker har brug for tøj, så forøger du din skare af potentielle kunder, når du vælger at promovere din kunst og designs på tøj.

Man skaber dermed også muligheden for at udvide sit brand med tøjkollektioner, hvis man ønsker det. Her kan man finde eventuelle samarbejdspartnere indenfor tøjbranchen for at blive i stand til at sprede ens kunst endnu mere.

3.   Tatover (midlertidigt) din kunst på dine kunder

For at få din merchandise til at skille sig ud fra mængden kan du også søge inspiration i barndommen. De fleste kender sikkert de midlertidige tatoveringer, som man ofte fik med i tyggegummipakkerne, da man var lille.

Hvis din kunst er i form af malerier eller tegninger, så kan du designe forskellige kunstneriske, midlertidige tatoveringer, som man nemt kan overføre fra papir til hud med lidt lunken vand. Disse tatoveringer vil helt sikkert opfange en masse opmærksomhed fra voksne såvel som børn. På denne måde bliver din potentielle kunder – og sikkert også deres børn – omvandrende reklamesøjler for dig.